zondag 12 november 2017

Are You Waterproof: een boeiend klasspel!

Via dit klasspel maken de jongens kennis met allerlei maritieme beroepen. De leerlingen worden omgetoverd tot kapitein, hoofdwerktuigkundige en matroos. Samen moeten ze drie reizen volbrengen. Gedurende deze reizen voeren de bemanningsleden maritieme opdrachten uit. Onderweg worden ze ook geconfronteerd met verschillende noodsituaties.  Welk schip heeft de stoerste zeebonken aan boord?
De kapitein draagt de kapiteinspet. Hij krijgt het logboek, de belangrijkste taak van de kapitein is om de uitgevoerde werken heel nauwkeurig te noteren in het logboek.
De hoofdwerktuigkundige draagt een veiligheidshelm. Hij is het hoofd van alles wat met de machines van het schip te maken heeft. Hij lost de moeilijkste technische problemen op. Elke reis voert hij een praktische opdracht uit.
Elke reis is er een nieuwe kapitein en een nieuwe hoofdwerktuigkundige.
'De broodwinner' met zijn bemanning: Anis, Chiel en Sammy!

'De wolf der zee' met zijn bemanning: Kyano, Lorenzo en Kigoma!

Kapitein Lorenzo vult het logboek in!

Hoofdwerktuigkundige Kigoma wacht op zijn eerste opdracht!

Kapitein Sammy!

Ook hoofdwerktuigkundige Chiel zit ongeduldig te wachten op zijn opdracht!

Door goed samen te werken kom je tot een goed resultaat!

Ook hier werd duchtig nagedacht!

Spelleider Fernand legt de opdracht uit! Aan boord van een schip is veiligheid heel belangrijk, daarom draagt elk bemanningslid een veiligheidsuitrusting. Geef elk bemanningslid de verschillende veiligheidsstukken, in de juiste volgorde!


Kigoma aan het werk!

Ook Chiel begint aan de opdracht!


Nu is Anis kapitein!

Hier is Kigoma kapitein!

Sammy aan het werk! Een scheepsruim wordt zo goed mogelijk volgeladen. Plaatsverlies betekent geldverlies, dus elk gaatje wordt opgevuld met goederen. Plaats de lading zo in de container dat alles er mooi in past.

Kyano heeft het een beetje moeilijker met deze opdracht!




Volgende opdracht voor de hoofdwerktuigkundigen. Een hoofdwerktuigkundige kent de machines van het schip zo goed dat hij zelfs met zijn ogen dicht de moeilijkste problemen oplost; Zoek de metalen onderdelen die bij elkaar horen en steek ze in elkaar zoals deze voorbeelden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten