| Eerst goed luisteren naar Fernand, onze begeleider van vandaag! |
| Gianni en Ike zien het al helemaal zitten. |
| Voor we met de doe-stations beginnen doen we een gezamenlijke proef over de stijging van de zeespiegel! |
| We hebben geleerd dat er op de Noordpool zee-ijs ligt en op de Zuidpool landijs |
| Hoe zullen we wonen als de zeespiegel stijgt? Op paalwoningen! |
| Het evacuatieplan: hier hebben we geleerd welke maatregelen we moeten nemen als er overstromingsgevaar dreigt! |
| Hier leerden we begrijpen hoe golven ontstaan. We hebben geƫxperimenteerd met verschillende vormen van kustbescherming. |
| Toch even nadenken hoe we zo'n paaldorp kunnen maken! |
| Ike leest welke stappen er genomen moeten worden! |
| Alexander en Allancio hebben een echt paaldorp gemaakt! |
| Imany oefent om een filmpje te maken! |
| Yentl maakte het huis veilig! |
| Imany maakt een beetje wind en kijkt wat er met de golven gebeurt. |
| Bij deze proef hadden Alexander en Allancio een beetje hulp nodig van Fernand. Ze moesten een strekdam bouwen en de functie van de haro-blokken als deklaag begrijpen. |
| Golven maken! |
| Aan het werk! |
| En het is ons gelukt! |
| Gianni maakt het huis overstromingsveilig! |
| De eigenschappen van zand, leem en klei onderzoeken! |
| Als je klaar was met een proef, moest het water natuurlijk verwijderd worden! |
| Met een opzetloepje de samenstelling van de bodemsoort onderzoeken! |
| Hier moesten we de verschillende fasen in duinvorming nabootsen. Hier leerden we ook het belang van duinplanten! |
| Alexander wacht geduldig op het resultaat van zijn proefje! |
| Ike poseert fier bij zijn huisje! |
| Tijdens dit spel leerden we het onderscheid tussen een getijdengolf, een windgolf, een golf ontstaan door een onderzeese vulkaan en een golf ontstaan door een zeebeving. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten