Areyouwaterproof is een samenwerkingsproject tussen de maritieme onderwijsinstellingen, enkele maritieme partners en de Vlaamse overheid. Samen maken we promotie voor de maritieme opleidingen en de beroepen op het water.
Via het klasspel maken we kennis met allerlei maritieme aspecten. De leerlingen worden omgetoverd tot kapitein, hoofdwerktuigkundige en matroos. In dit spel worden de spelers de bemanning van een schip. Gedurende 3 reizen voeren de bemanningsleden maritieme opdrachten uit. Onderweg worden ze ook geconfronteerd met verschillende noodsituaties. Welk schip heeft de stoerste zeebonken aan boord?
|
Storm, Fabio en Roestam! |
|
Tony, die het niet kon laten om een gezicht te trekken, Jordan en Alexander! |
|
Allancio (5de lj), Tommy (4de lj) en Emerson! |
|
Aan boord is veiligheid heel belangrijk, daarom draagt elk bemanningslid een veiligheidsuitrusting. Geef elk bemanningslid de verschillende veiligheidsstukken, in de juiste volgorde! |
|
En we zijn vertrokken! |
|
Alarmopdracht |
|
Er zijn een paar bemanningsleden overboord gevallen. Help de drenkelingen weer aan boord, met behulp van de reddingsboei! |
|
Een scheepsruim wordt zo goed mogelijk volgeladen. Plaatsverlies betekent geldverlies, dus elk gaatje wordt opgevuld met goederen! Plaats de lading zo in de container dat alles er mooi in past! |
|
Een hoofdwerktuigkundige kent de machines van het schip zo goed dat hij zelfs met zijn ogen dicht de moeilijkste problemen oplost! Zoek de metalen onderdelen die bij elkaar horen en steek ze in elkaar! |
|
Haventoelating: de schepen van de teams liggen voor de haven. Om de beurt mag een team een vergunningskaart omdraaien. Het schip met deze kleur mag 1 vak vooruit. Zo naderen de schepen de haven. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten